Emoji-mangel i fundraising
Emojis har udviklet sig til at være universelle kommunikationsværktøjer, der kan formidle en bred vifte af følelser, handlinger og idéer. Dog er der fortsat et hul i emoji-paletten, når det kommer til fundraising.
I dag findes der emojis, som rammer ind i alle tænkelige målgrupper, emner og tematikker.
Hvis du er en madentusiast, kan du beskrive et måltid gennem forskellige gastronomiske repræsentationer. Du kan visuelt beskrive en forfriskende salat, en fyldig suppe og en delikat dessert, alt sammen kombineret med passende drikkevarer🥗🍲🍰🍷🍺🍹. Eller hvis du synes, at et lyntog 🚄 er for upræcist, kan du i stedet tilføje højhastighedstoget 🚅.
Mulighederne for at være nøjagtig og mangefacetteret i sin kommunikation er endeløse.
Uudnyttet potentiale i fundraising
Fundraisingverdenen trænger også til en fornyet emoji-palet, der indkapsler landskabet, som velgørende organisationer navigerer i, og understreger betydningen af donationer.
Sidder du inde med en god idé, en kreativ tegning eller noget helt tredje, som vi kan bruge som springbræt til en innovativ fundraising-emoji? Så skriv endelig til Marika fra sekretariatet via mail på mn@isobro.dk – vi vil forsøge at udvide emoji-spektret.
Hvorfor er emojis væsentlige?
Emojis udspringer af humørikoner, og i dag har emoji-kategorien en fast tastaturplads ikke bare på smartphones, men også på computere, tablets og lignende.
Resultater af såkaldt "emoji-forskning" peger på, at at korrekt brug af humørikoner, emojis og klistermærker, og især positive emojis, kan fremme både relationsdannelse og kognitiv forståelse. Emojis som kommunikationsmiddel fungerer både til at udtrykke følelser og til at hjælpe med at forstå budskaber. Alt i alt kan modtageren af en emoji-præget besked nemmere aflæse afsenderens enten følelses- eller budskabsmæssige ståsted.
Vi har i ISOBRO udset disse tre emojis som "fundraising-emojis", når vi kommunikerer til omverdenen eller donorer:
👐🏼💌💝
Hvilken emoji bruger du?