Ældre Sagen søger en medarbejder som Data og sikkerhedskonsulent/Data and Security Management
Vil du gerne være med til at bære en af Danmarks største medlemsorganisationer ind i en stadig mere digital og datadreven tidsalder og bidrage til at der både er styr på data og sikkerhed? Har du lyst til at være en del af Ældre Sagens afdeling It & Digital Udvikling og føre en ambitiøs digital strategi ud i livet? Så er det måske dig der fremover skal være en del af arbejdet med at skabe et solidt fundament for arbejdet med data, it og digital sikkerhed i Ældre Sagen.
Vil du gerne være med til at bære en af Danmarks største medlemsorganisationer ind i en stadig mere digital og datadreven tidsalder og bidrage til at der både er styr på data og sikkerhed? Har du lyst til at være en del af Ældre Sagens afdeling It & Digital Udvikling og føre en ambitiøs digital strategi ud i livet? Så er det måske dig der fremover skal være en del af arbejdet med at skabe et solidt fundament for arbejdet med data, it og digital sikkerhed i Ældre Sagen.
Du vil blive en del af en afdeling med i alt 15 kompetente og udviklingsorienterede kolleger i en flad og overskuelig ledelsesstruktur. Vi arbejder efter ITIL principper og er i proces med transition mod cloud teknologi og fokusering på agil udvikling med Microsoft 365, Dynamics og Sitecore som platforme.
Vi har en uformel omgangstone, baseret på tillid, tryghed og åbenhed – og lægger vægt på et godt samarbejde og godt kollegaskab i et professionelt og trygt miljø, med plads til masser af smil
Omstillingen
Som en del af kompetenceområdet Data and security skal du indgå i arbejdet med både at opbygge og vedligeholde et systematisk overblik over Ældre Sagens samlede dataaktiver og også sikre kvaliteten af disse.
Du får ansvar for at udarbejde dokumentation og vedligeholde datakataloget, men også tænke i informationssikkerhed og compliance så dataetiske principper dyrkes og forædles. Data er strategiske og værdifulde, men skal passes på og forvaltes med respekt for registrerede blandt medlemmer, frivillige og medarbejdere i sekretariatet. Som data and security ansvarlig skal du være med til at sikre, at Ældre Sagen får et solidt og sikkert fundament at tage datadrevne beslutninger ud fra på tværs af organisationen.
Vi er i en transition og hele vores it-arkitektur er på vej ind i en ny målarkitektur der bygget op omkring m365 og cloud. Derfor har vi brug for dig til at opbygge metoder og processer for data management rundt om M365 (herunder Dataverse) så data holdes sikkert, modelleret og dokumenteret mhp. produktion og vedligeholdelse af Power BI-baserede datadashboards samt data-pipelines.
For at føre vores it-sikkerhed helt til top, bliver det herudover en central opgave at sikre ISMS processer og dokumentation samt sikre overvågning og målbarhed af sikkerheden (Secure Score og Exposure Score).
Om dig
Du har indsigt i data og den værdiskabelse, der kan opnås ved at operere datadrevet og med aktivering af al den viden, der er i Ældre Sagens digitale løsninger. Du har formentlig arbejdet med Data Management før og dataanalyse og -visualisering med f.eks. Power BI er naturligt for dig.
Brugen af data balancerer du med viden om, og interesse for, informationssikkerhed og dokumentation så du kan bistå med at sikre compliance (ISO 2700x og GDPR) og med rådgivning i forhold til brug af data og design af digitale løsninger.
Som en vigtig drivkraft i kompetenceområdet Data and security management skal du tage aktiv del i at opbygge metoder og processer for data management rundt om M365 (herunder Dataverse) så data holdes sikkert, modelleret og dokumenteret mhp. produktion og vedligeholdelse af Power BI baserede data dashboards samt data-pipelines.
Arbejdet med at sikre ISMS processer og dokumentation er en vigtig og central opgave, herunder overvågning og sikre målbarhed. Vi ser derfor gerne at du har erfaring med identity management og conditional access og opsætning deraf. Herudover at du kan tage ansvar for det løbende arbejde omkring Secure og Exposure score, og bidrage med faglig og konstruktiv viden om hvordan vi selv kan arbejde med scoren og lave de ændringer der skal til.
Du trives med at samarbejde på tværs med mange forskellige fagligheder, har relationelle kompetencer og er interesseret i at indgå i konstruktive dialoger på tværs af organisationen. Du skal have lyst til at dele din faglige viden og har en naturlig interesse i at være sparringspartner for kollegaer både i og uden for afdelingen.
Information og ansøgning
Du kan læse mere om Ældre Sagen på www.aeldresagen.dk.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Sif S. Broby Madsen på mobil nr.: 4189 7035 eller mail sbm@aeldresagen.dk
Ansøgning og CV bilagt eksamensbeviser og evt. anbefalinger sendes via vores rekrutteringssystem – vi modtager kun ansøgninger via vores rekrutteringssystem. Du finder linket til stillingen på www.aeldresagen.dk under ”Ledige stillinger”.
Vi skal have din ansøgning senest den 7. april 2024.
Ældre Sagen kæmper for et samfund, hvor alle kan leve et godt og langt liv. Det gør vi via vores arbejde med viden og holdning på samfundsniveau, via rådgivning, et stort frivilligt arbejde, medlemsarrangementer og andre tiltag. Værdierne i vores arbejde er nærvær, indsigt og handlekraft. Vi er en almennyttig organisation og neutral i partipolitisk, etnisk og religiøs henseende. Vi har over 980.000 medlemmer, 215 lokalafdelinger, over 20.000 frivillige samt et sekretariat med ca. 160 medarbejdere.