Uge 23: Husk at indstille til årets priser

 

Du kan stadig nå at indstille din yndlings-civilsamfunds-person eller din yndlingskampagne til en af de to nye priser, der uddeles til årets konference, der finder sted den 3. september i København.

Så hvis du kender et særligt engageret team eller en særlig inspirerede enkeltperson, så er det Engagementprisen, du skal indstille til. Og hvis du er stødt på en særlig inspirerede kampagne, så er det Fundraisingsprisen, du skal indstille til.

 

Vi har tidligere fremhævet nogle af de indstillede og her kommer lige et par stykke mere til inspiration.

 

Til Engagementprisen er AIDS Fondet indstillet for deres WAD-kampagne, fordi kampagnen spiller på fordomme og teknikker fra tabloidaviserne på en overbevisende måde. Også Settlementet er indstillet for sine ”Vesterbroaktier”, hvor man tænker donation på en anden måde og lægger sig op ad ejerskab for personer i nærområdet. Aktien kan købes i lokale butikker, og man får en fysisk aktie med hjem.

 

Til Fundraisingprisen er Børns Vilkår indstillet for deres ”Børnekaffe”-kampagne. Kampagnen indsamlede næsten kr. 500.000 og skabte en del opmærksomhed.

 

Læs om begrundelserne for priserne her.

 

Juryen består af ISOBROs og fundraisingkonferencens Advisory Board, der - sekunderet af et par gode gæster udefra – bestemmer, hvem der skal vinde de to priser. Indstillinger sker via dette link.

Tilbage