Uge 21: Har du også et bud på, hvem der skal vinde årets to fundraisingpriser?

 

 

Skal det være WWF, der er indstillet for hele to kampagner eller synes du at Unicefs ”fredagsslik”-kampagne slår dem alle? Eller skal årets pris gå til ledelsens fokus på medarbejdernes arbejdsglæde hos Julemærkefonden, der på få år har fået ekstra travlt og er vokset markant både i organisationsstørrelse og i indsamling, men samtlige fastholder at man vil være en organisation med høj arbejdsglæde?

 

Som den opmærksomme læser af vores nyhedsbreve har opdaget, så er der igen mulighed for at indstille kandidater til årets to fundraisingpriser, der begge uddeles under fundraising konferencen den 3. september. ISOBRO opfordrer ALLE til at indstille kandidater til priserne, der i år er inddelt i to kategorier: En Fundraisingpris og en Engagementpris.

 

Læs om begrundelserne for priserne her.

 

Vi har allerede fået en del indstillinger, men vi vil meget gerne have flere. Her følger et par eksempler af de indstillinger, som vi foreløbig har fået. Flere vil følge i de kommende uger.

 

Til Fundrasingprisen 2019 er Julemærkefonden indstillet for dels de gode indsamlingsresultater, men ligeså meget for deres vedvarende fokus på at skabe gode rammer for medarbejderne samt for at arbejde målrettet for at højne og fastholde arbejdsglæden overalt i organisationen.

 

En anden kandidat til prisen er WWF, der er indstillet både for deres ”Elefant/grabe”-video samt deres ”koral & Plastik”-kampagne. Førstnævnte film kan ses her. Begge kampagner har givet genlyd samt været en god indsamlingssucces.

 

Også Unicef melder sig i feltet med deres ”Fredagsslik”-kampagne, der både skabe debat og indtjente næsten 4,5 mio. kroner. Det er jo også værd at tage med.

 

Til Engagementprisen 2019 er Vegetarforeningen indstillet for deres kampagne om ungdomsmedlemskaber. Hvis man er under 20 år, kan man blive medlem for kun 25 kroner pr. år, hvilket er markant lavere end hos andre organisationer. Til gengæld er kampagnen rette mod et segment, hvor der er potentiale for høj livstidsværdi.

 

Juryen består af ISOBROS og fundraisingkonferencens Advisory Board, der - sekunderet af et par gode gæster udefra - bestemmer hvem der skal vinde de to priser. Indstillinger sker via dette link.

Tilbage