Kommende møder


Persondataforordningen 7.9.2017 NY DATO

Vi afholder medlemsmøde om den kommende persondataforordningen den 7.9.2017 kl. 10.00 - 13.00.
Mødet afholdes Hos Frelsens Hær, Frederiksberg Allé 9, 1621 København V. Der vil være en let forplejning undervejs. Tilmelding skal ske til Nina

Kender du alle reglerne for bestyrelsesarbejde? 25.9.2017

Der er gennem de seneste år blevet gennemført en række lovgivningsmæssige tiltag på fond- og selvejeområdet. Det er vigtigt, at du som bestyrelsesmedlem er bevidst om dit ansvar og har kendskab til de nye regler. 

Dagens oplægsholdere er professor Rasmus Kristian Feldthusen, der bl.a. er medlem af Komitéen for god Fondsledelse, og jurist Martin Poulsen, der medvirkede i arbejdet med retsreformen i 2014 og lov om erhvervsdrivende fonde.

Mødet er gratis for medlemmer af ISOBRO, og tilmelding skal ske til Nina Grovermann på ni(at)isobro.dk senest den 20. september. Vi opfordrer alle til at invitere en eller flere fra deres bestyrelse med til mødet. 
Mødet afholdes på Diakonissestiftelsen, i dagligstuerne, Peter Bangs Vej 5B, 2000 Frederiksberg fra kl. 13.30 - 16.00.

Workshop persondataforordning

Persondataforordningen træder i kraft den 25. maj 2018. ISOBRO afholder kursus / arbejdsdag, hvor vi indleder med at gennemgå principperne i forordningen, så alle kan være med. Det bliver på et meget terrængående dansk med plads til spørgsmål undervejs. Derefter skal I selv arbejde med jeres organisations håndtering af data. Vi skal nok hjælpe jer på vej, men I skal gøre arbejdet og selv påtage jer ansvaret. For det er dét, der er hele hensigten med forordningen.  Dagen er målrettet de mindre organisationer, men alle må naturligvis gerne deltage. 
På Sjælland:
27. september i DH-Huset, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup.
Kursus / arbejdsdagen varer fra kl. 9.00 - 16.00
Bemærk: Tilmeldingsfrist 20. september.
I Jylland:
4. oktober på Diakonhøjskolen, Lyseng Allé 15, 8270 Højbjerg.
Kursus / arbejdsdagen varer fra kl. 10.00 - 17.00
Bemærk: Tilmeldingsfrist 27. september.

I skal medbringe PC. Deltagelse er gratis for medlemmer - tilmelding skal ske til Nina

Afholdte møder


Mobile betalinger 31.5.2017

Medlemsmøde med præsentation af mobile betalingsløsninger. Præsentationen kan hentes her.

DONAID 31.5.2017

Medlemsmøde med præsentation af DONAID. Præsentationen kan hentes her

HR seminar 29.05.2017

I samarbejde med Anne Louise Wulff fra Novi Advokater afholdt vi mini seminar om HR relaterede emner. Præsentationen fra seminaret kan hentes her.

Markedsføringsloven 3.5.17

I samarbejde med Dansk Erhverv afholdt vi medlemsmøde om den nye markedsføringslov. 
Se præsentationen fra Dansk Erhverv her

Persondataforordningen 28.2.17 i Bykirken i Vejle

Præsentation fra mødet

Konference om fremtidens betalingsmarked 8.2.2017

Bemærk venligst følgende: for alle præsentationer gælder, at det er det talte ord, der gælder. Præsentationen er ikke fyldestgørende i sig selv.

Rasmus Mandøe Jensen, Plesner Advokater
Troels Vognsen, MobilePay
Kasper Sylvest Olsen, Danske Bank
John Falk, Nets
Michael Juul Andersen, AltaPay

EBA foreslår ændret grænse for brug af SKA - se her

Regnskabsmøde 15.12.16

Materiale fra mødet  den 15.12.2016 hos Deloitte kan hentes her

Gå-hjem-møde for topledere 30.11.2016

Præsentationen fra gå-hjem-mødet kan hentes her

Persondataforordningen 7.11.2016

Præsentationen fra medlemsmøde om den kommende persondataforordning kan hentes her

Markedsføringslov - persondataforordning 22.6.16

Notat fra advokat Henrik Bonné.

Bemærk! notatet ligger under Lovgivning og opdateres i takt med vi får afklaring på fortolkning af de forskellige områder. 

Se Dansk Erhvervs notat om den nye persondataforordning - her

Se Dansk Erhvervs høringssvar til forslag til ny markedsføringslov - her

Udlodningsloven 27.4.2016

Nedenfor finder I præsentationen fra medlemsmødet 27.4.16

Spillet er i gang

samt lidt om den kommende persondatafordning

mere information om Databeskyttelse kan findes

Indsamlingsloven 13. november

ISOBRO inviterer til medlemsmøde om Indsamlingsloven. Her kan du blive opdateret på det igangværende arbejde i Indsamlingsnævnet. Nogle af de emner vi vil informere om er:

Gå-hjem-møde: Telemarketing og datahåndtering

Momskompensationsordningen

Slides fra mødet

Fagdag: Kommunikationsfolk vedr. administrationsprocent

Afholdt den 9. maj 2014 på Diakonissestiftelsen, Frederiksberg

Slides: Forudgående udvalgsarbejde + økonomi
Slides: Oplæg til kommunikationsstrategi

Informationsmøde: §8a, Indsamlingslov, momskompensation

afholdt den 6. maj 2014 på diakonissestiftelsen, Frederiksberg.

Slides: § 8A

Slides: Momskompensationsordning

Slides: Indsamlingsloven

Slides: SKAT

Skema: Indtægtsundersøgelse + kontingent