Vores grand old man byder velkommen og guider os med sikker hånd gennem dagen

Zack Exley joined Bernie Sanders campaign as senior advisor responsible for national distributed organizing, where a technology-driven team of empowered volunteers built and managed the infrastructure to make 75 million calls, launch 8 million personally-sent text messages, and hold more than 100,000 public meetings—in an effort to put Bernie’s insurgent campaign over the top.

When it comes to organizing and mobilizing supporters or members, technology can be an advantage for charities or a disadvantage if the organization doesn’t understand the importance of its own need for building an organizational infrastructure and communication strategy around technology. Technology too often becomes a stumbling block or an obstacle, separating organizations from their potential volunteers and donors.

What did the Bernie Team learn? What innovations worked? What got in the way? What went wrong? Zack Exley will share ups and downs and valuable learnings about the importance of making the path of engagement smooth and worthwhile for people.

Zack will share 5 concrete tips to be aware of that can help your own organizing and fundraising efforts. 

Alzheimerforeningen har gennem de seneste 10 år taget rejsen fra at være en lille organisation uden fokus på indsamling, til at blive en mellemstor organisation med en tydelig indsamlingsprofil – såsom Huskekage, gadeindsamling, Demensven. Hvad gjorde de rigtigt – og forkert – undervejs på denne rejse? Hvad har de lært, og hvad gør de i dag for at fastholde og udvikle organisationen engagement af medlemmer, bidragydere, venner og frivillige.
I skikkelserne af Heidi Sahlholt, Klavs Lunding-Sørensen og Anne Kaehne vil Alzheimerforeningen rundhåndet dele tal fra kampagner, strategi, læringer, organisationsændringer og meget mere.

Det vigtigste ved engagement er at skabe handling. Men før vi handler, føler vi. Vi føler beundring over de rejsende læger, medlidenhed med de ensomme unge, frygt for kræft og sklerose, vrede over kyniske menneskehandlere eller sympati for hospitalsklovnenes arbejde. Skal man sige det firkantet så er der ingen handling, hvor der ikke er følelser. Og dermed heller ingen nye medlemskaber og ingen donationer.

Men hvordan får I folk til at føle jeres sag? Ja, måske endda til at elske den? Hvordan kan man arbejde systematisk og strategisk med at få sin kommunikation til at blive følt, frem for bare forstået?

Første skridt er at forstå hvordan kommunikation og følelser hænger sammen. Anders Colding-Jørgensen er adfærdspsykolog med speciale i digital kommunikation. I dette oplæg giver han nogle konkrete eksempler på hvordan I kan begynde at arbejde med at skabe flere følelser med jeres kommunikation.

Peter har hjulpet et utal af virksomheder og organisationer med at forstå, hvordan det digitale flow skal opbygges, for at kampagnen får fuld effekt. Hans irritation over dårlige kampagner blev til en mission og efterfølgende ren passion.

Arvesamarbejde - netværk
ved Ann Marie Eggert Panduro, Hjerteforeningen

Kommunikationsnetværket VILLE have en god samarbejdsaftale med Infomedia, og det får vi så!
ved Henrik Hilleberg, Infomedia 

How is it possible to break through the noise of the media and Internet to reach your donors? Though the Internet hypothetically allows organizations to make a direct connection with unlimited numbers of people almost for free, thousands of organizations, viral videos and exciting new television series are all competing for your donors’ attention on their laptops and phones and in their inboxes.

Zack Exley pioneered online fundraising and crowdfunding and has worked with small and large non-profits as well as international NGOs and political campaigns. He will share 3 principles to make your communication with donors and potential donors clear, passionate and powerful.

Hvordan er fremtidens giver om 5-10 år?
- og under hvilke betingelser i teknologi og regler giver man?

  • Givere, generationer og forandringer – fra organiseret donation til egne projekter, enkeltbegivenheder og iscenesættelse af donationer
  • Den teknologiske disruption af betalingsverdenen og mulighederne for at give donationer
  • Ramt ved et tilfælde – det finansielle regulering og ISOBROS medlemsskare
  • Tre Scenarier for givere og donationer i fremtiden
  • På baggrund af de skitserede tendenser præsenteres tre forskellige udviklingsmønstre, som hver især kan vise sig at være virkeligheden om 7-10 år

Vi laver open mic og alle kan komme til orde - I spørger og bidrager selv til svarene.

  • Har forskeren helt mistet fodfæstet?
  • Hvordan ser det ud om 3 år?
  • Skal vi ikke bare blive bedre til at bede om penge?
  • Staten overtager det hele, om der er ingen, som ønsker at give?
  • ... eller noget helt andet ...?

The grand old man samler op og siger TAK for i dag.